52770 - Zo mooi was de zomer in de bergen

We kunnen er niet omheen: de herfst is begonnen en de zomer is echt voorbij. Een mooi moment om even terug te blikken naar afgelopen zomer, want wat was die mooi! In het voorjaar was het nog onzeker of we weer af konden reizen naar onze geliefde Alpen, maar vanaf half juni mochten we op pad en dat hebben we dan ook volop gedaan. We hebben prachtige wandelingen gemaakt, fijne tochten op de mountainbike gefietst en diverse andere activiteiten gedaan. Qua weer hebben we veel geluk gehad; de zon scheen vaak volop en de temperaturen waren aangenaam. In dit blog delen we de fijnste beelden van afgelopen zomer, geniet je even mee?

Juni: eindelijk weer in de bergen!

Vanaf 16 juni mochten we weer op vakantie in Oostenrijk en op die datum stonden wij in Wagrain. We waren zó blij dat we eindelijk weer in de bergen waren. Daarna maakten we onze roadtrip af langs Saalbach, Imst, Tiroler Zugspitz Arena en Stubaital. Een heerlijke reis met geweldig weer!

52770 - wagrain
De Jägersee in Wagrain op de allereerste dag dat we weer mochten reizen
52770 - rosengartenschlucht
De Rosengartenschlucht in Imst is een echte aanrader
52770 - stubaital
Prachtig uitzicht en heerlijk weer in Stubai

Juli: hartje zomer in de bergen

Ook in juli maakten we weer een flinke roadtrip door Oostenrijk. We begonnen in St. Anton am Arlberg en reisden daarna door naar See im Paznaun, Kappl, Ischgl en Galtür in Paznaun waar we bijna een week verbleven. Daarna reden we oostwaarts richting de Zillertal Arena waar we in Zell am Ziller, Gerlos, Königsleiten en Wald im Pinzgau op pad gingen. We eindigden deze reis in het indrukwekkende Bad Gastein.

52770 - kappl
In Kappl liepen we 's ochtends in het donker omhoog om vervolgens te genieten van de zonsopkomst
52770 - gerlossteinwand
In de Zillertal Arena wandelden we naar de top van de Gerlossteinwand
52770 - bad gastein
Bad Gastein met de waterval die dwars door het dorp naar beneden stort

Augustus: nog steeds zonnig en warm in de bergen

Ook in augustus was het prachtig weer in de Alpen en reisden we verder. We waren onder andere in de Jungfrau Region in Zwitserland en in de Brenta Dolomieten in Italië. Eind augustus gingen we weer naar Oostenrijk waar we in korte tijd veel verschillende plekken bezochten waaronder Damüls, Fiss, Filzmoos, Lofer, Obertauern, Turracher Höhe en Lech am Arlberg.

52770 -
De uitzichten in de Jungfrau Region zijn waanzinnig mooi
52770 - jungfrau region
De Brenta Dolomieten bij Molveno
52770 - molveno
De Almsee bij Filzmoos op een prachtige dag

September: heerlijke nazomer

En uiteraard waren we afgelopen maand ook nog in de Alpen. Wederom reden we kriskras door Oostenrijk, dit keer bezochten we onder meer Flachau, Lech am Arlberg, Berwang, Warth en Sölden. Op de terugweg naar Nederland hebben we nog een paar dagen Sauerland meegepikt.

52770 - filzmoos
Bikepark Winterberg in het Sauerland is een paradijs voor mountainbikers
52770 - winterberg
Ook als er wolken zijn, is het prachtig in de bergen. Zeker met zo'n uitzicht vanuit het zwembad in Warth
52770 - warth
Vorige week donderdag in Sölden: de wolken die op vrijdag sneeuw brachten waren al (bijna) te zien

Wij hebben genoten van de zomer in de bergen! En jij?

Zomer Miranda

Over Miranda

Miranda is dol op de Alpen en is hier ook regelmatig te vinden. Zowel in de zomer als in de winter. De perfecte vakantie bestaat voor haar uit bergen, water, actie, relaxen, een goed boek en heerlijk eten. Haar avonturen op het water, de mountainbike, de motor of te voet deelt ze in haar blogs.